ただ言いたいことだけを言うブログ

ただ言いたいことだけを書き連ねます。愚痴が多めかも知れません。

ただ和訳したかっただけ2

Just Like Fire/Pink

 

https://youtu.be/5Nrv5teMc9Y

この歌はアリスインワンダーランドの主題歌だったそう( ◜௰◝ )PVや歌詞もアリスを意識して作られています。

今回は冒頭の会話も翻訳しておきます。

 

男「ねぇベイビーお茶を入れたけど。

。。なぁ。一日中そうやってぶら下がってるつもり?」

pinkは天井にかけられた布にぐるぐるまきついてぶらさがっています。

 

I know that I'm running out of time

もう時間切れだってわかってるよ。

I want it all, mmm, mmm

私はやりとげたい。そうね。
And I'm wishing they'd stop tryna turn me off

そして彼らが私を消そうとするのをやめてくれるのを願うわ。
I want it on, mmm, mmm

私はやりとげたいのよ。そう。

And I'm walking on a wire, trying to go higher

まるでワイヤーの上を歩くみたいに、高みを目指していく。

Feels like I'm surrounded by clowns and liars

わたしのまわりにピエロと詐欺師が溢れてるように感じるんだ。
Even when I give it all away

たとえ全てを捧げても
I want it all, mmm, mmm

すべてがほしいの。

We came here to run it, run it, run it

さぁ走るのよ。走って
We came here to run it, run it, run it

Just like fire, burning up the way

火のように、燃え上がるの。
If I can light the world up for just one day

もしもわたしがいつの日か世界を照らし出せるとしたら
Watch this madness, colorful charade

この狂気をみてよ。色とりどりの猿真似を。
No one can be just like me any way

誰1人私のようにはなれないんだから。
Just like magic, I'll be flying free

魔法のように、わたしが自由に羽ばたけたら。
I'mma disappear when they come for me

彼らが来たらわたしは消えるわ。
I kick that ceiling, what you gonna say?

頂点をけっとばしてやる。あなたはどうしたい?
No one can be just like me any way

Just like fire, uh

まるで火のように。

 

And people like to laugh at you 'cause

人々はあなたのことを笑うかもしれない。

they are all the same, mmm, mmm

彼らはみな同じだから。
See I would rather we just go a different

だからね、私はあえて違う

way than play the game mm, mm

やり方でゲームをしたいの。

And no matter the weather, we can do it better

天気なんて関係ないし、私ならやり遂げられる。
You and me together, forever and ever

私とあなたは一緒。一生一緒よ。
We don't have to worry 'bout a thing, 'bout a thing

私達はあれやこれや気にする必要なんて一切ない。

We came here to run it, run it, run it
We came here to run it, run it, run it

Just like fire, burning up the way
If I can light the world up for just one day
Watch this madness, colorful charade
No one can be just like me any way
Just like magic, I'll be flying free
I'mma disappear when they come for me
I kick that ceiling, what you gonna say?
No one can be just like me any way

Just like fire, fire, fire
Run it, run it, run it
We came here to run it, run it, run it

 

So look I came here to run it

さぁみて、ここまで来たの。
Just 'cause nobody's done it

だって誰も出来やしないから。
Y'all don't think I can run it

あなたは自分ができやしないっておもってる。
But look, I've been here, I've done it

でもみて、わたしはここにいるし、こうやってやりとげた。
Impossible? Please

不可能?
Watch I do it with ease

やってみなって!簡単だから。

You just gotta believe

信じればできるの。
Come on, come on with me

だからわたしと一緒に来て。

Oh, what's a girl to do?

おや、お嬢ちゃんどうしたいの?
(What, what?)
Hey, what's a girl to do?
(What, what?)
Oh, what's a girl to do?
(What, what?)
Oh, what's a girl to do?

Just like fire, burning up the way
If I can light the world up for just one day
Watch this madness, colorful charade
No one can be just like me any way